• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Przyjmowanie i załatwianie spraw/Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości/Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości (..)

Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości niezależnie od ustaleń planu miejscowego/ niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospod

Karta Informacyjna

Nazwa procedury:

  • Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości niezależnie od ustaleń planu miejscowego/ niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu

Osoba prowadząca sprawę:

  • Wioletta Długajczyk.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami art 95.
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości - druk (GPN-XX).
  2. Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości:
    • aktualny odpis z Księgi Wieczystej - wydany nie wcześniej niż 3 miesiące od daty złożenia wniosku.
    • wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
  3. Mapa z projektem podziału wraz ze szkicem orientacyjnym,
  4. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości wraz ze szkicem przebiegu granic,
  5. Wykaz zmian gruntowych,
  6. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
  7. W przypadku podziału budynku - rzuty poszczególnych kondygnacji budynku z naniesioną linią podziału.
  8. W przypadku, gdy dzielona nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków - pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
  9. Pozwolenie na budowę - w przypadku podziału nieruchomości na podstawie art. 95 ust. 1.
  10. Wniosek organu, który wydał decyzję o zamknięciu terenu lub jednostki działającej za zgodą tego organu - w przypadku podziału nieruchomości na podstawie art. 95 ust. 8.
  11. Decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi publicznej/ lokalizacji linii kolejowej - w przypadku wydzielenia części nieruchomości objętej decyzją o lokalizacji drogi publicznej/ lokalizacji linii kolejowej.
  12. Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej..

Opłaty:

OPŁATA SKARBOWA: Brak za wydanie decyzji - nie pobiera się opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

  1. Poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu lub kopii wnosi się opłatę w wysokości 5 zł za każdą pełną i rozpoczętą stronę.

Opłat dokonuje się z chwilą wniesienia wniosku na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej w kasie urzędu lub bezgotówkowo na konto Urzędu nr 46 1050 1399 1000 0090 3049 8563

Miejsce złożenia wniosku:

  • Wniosek należy złożyć w kancelarii podawczej urzędu lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego, ul. Rynek 14, 43 - 150 Bieruń.

Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości - Segment A, II piętro, pokój nr 204.

Termin rozpatrzenia wniosku:

  • Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.

Tryb odwoławczy:

  • Na decyzję służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium w Katowicach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Bierunia w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Uwagi:

  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca wezwany zostanie do uzupełnienia i złożenia w kancelarii urzędu.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta Bieruń
Pierwsza publikacja
UM w Bieruniu 2020-08-06 15:20
Aktualizacja publikacji
Kucz Magdalena 2020-08-06 15:21
Wytworzenie publikacji
UM w Bieruniu 2020-08-06 15:20
Zatwierdzenie
Magdalena Kucz 2020-08-06 15:20
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
1
do góry