Zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego wraz z udzieleniem bonifikaty
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz.U. z 2019 r. poz. 916 z późn. zm.)
- WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Członkowie rodzin wielodzietnych:
- a) Pisemny wniosek dotyczący zgłoszenia zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego wraz z udzieleniem bonifikaty:
- poświadczona za zgodność z oryginałem kopia Karty Dużej Rodziny lub
- oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia o posiadaniu Karty Dużej Rodziny (w przypadku posiadania Karty w formie elektronicznej);
2) Osoby inne niż wskazane w pkt 1:
- Pisemny wniosek dotyczący zgłoszenia zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego wraz z udzieleniem bonifikaty:
- w przypadku osób, w stosunku do których orzeczono niepełnosprawność w stopniu umiarkowanym lub znacznym, oraz osób, w stosunku do których orzeczono niepełnosprawność przed ukończeniem 16 roku życia, lub zamieszkującym w dniu przekształcenia z tymi osobami opiekunom prawnym lub przedstawicielom ustawowym tych osób:
- oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem kopia prawomocnego orzeczenia o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności lub
- oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem kopia prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności osoby, w stosunku do której orzeczono niepełnosprawność przed ukończeniem 16 roku życia lub
- oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem kopia prawomocnego orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień w związku z umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności lub
- oświadczenie o wspólnym zamieszkaniu w dniu przekształcenia - dotyczy opiekunów prawnych i przedstawicieli ustawowych;
- w przypadku inwalidów wojennych i wojskowych:
- poświadczona za zgodność z oryginałem kopia książki inwalidy wojennego/wojskowego;
- w przypadku kombatantów oraz ofiar represji wojennych i okresu powojennego:
- poświadczona za zgodność z oryginałem kopia legitymacji członka Korpusu Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej lub
- poświadczona za zgodność z oryginałem kopia karty kombatanta lub
- poświadczona za zgodność z oryginałem kopia legitymacji osoby represjonowanej;
- w przypadku wnioskodawców do ukończenia 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu lub ich opiekunów prawnych:
- oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, posiadającego specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, perinatologii, neonatologii, pediatrii, neurologii dziecięcej, kardiologii dziecięcej lub chirurgii dziecięcej;
- kopia dokumentu potwierdzającego przedstawicielstwo ustawowe lub opiekę prawną, jeżeli dokument ten nie znajduje się w aktach sprawy - dotyczy przedstawicieli ustawowych i opiekunów prawnych.
- OPŁATY:
W postępowaniu w przedmiocie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności opłata skarbowa pobierana jest za następujące czynności:
- za dołączenie do akt oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa - 17,00 zł (nie dotyczy osób bliskich),
- za poświadczenie zgodności kopii dokumentu z oryginałem - 5,00 zł za każdą stronę.
Opłaty dokonuje się z chwilą wniesienia wniosku w kasie Urzędu Miejskiego lub bezgotówkowo na konto Urzędu nr 46 1050 1399 1000 0090 3049 8563
III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Urząd Miejski w Bieruniu, Kancelaria Urzędu (segment B, parter) lub za pośrednictwem poczty na adres: ul. Rynek 14 43-150 Bieruń.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości - segment A, II piętro, pokój nr 204.
- TERMIN I SPOSÓB ROZPATRZENIA WNIOSKU:
Burmistrz Miasta Bierunia informuje właściciela gruntu na piśmie o wysokości opłaty jednorazowej oraz wysokości kwoty należnej do zapłaty.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY:
Jeżeli właściciel nie zgadza się z wysokością opłaty jednorazowej lub wysokością kwoty należnej do zapłaty, może złożyć do właściwego organu, w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia informacji, wniosek o ustalenie wysokości opłaty jednorazowej lub kwoty należnej do zapłaty w drodze decyzji.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: GN_XXIX | ||||
doc | 2020-01-16 |
Zgłoszenie opłaty jednorazowej i bonifikaty wersja ostat BIP.doc
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 333
|
Zgłoszenie opłaty jednorazowej i bonifikaty wersja ostat BIP.doc 123KB | - |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Bieruń
- Pierwsza publikacja
- Kucz Magdalena 2020-01-16 15:14
- Aktualizacja publikacji
- Wytworzenie publikacji
- UM Bieruń 2020-01-01 14:58
- Zatwierdzenie
- Magdalena Kucz 2020-01-01 14:58