Ulgi, umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych (osoby fizyczne)
KARTA INFORMACYJNA
I. Nazwa sprawy
Ulgi, umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty podatku rolnego, od nieruchomości, podatku leśnego i podatku od środków transportowych
II. Wydział realizujący:
Referat Podatków
III. Osoba prowadząca sprawę:
Anna Bednarczyk
IV. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek w sprawie odroczenia terminu zapłaty podatku lub odroczenia zapłaty zaległości podatkowej (wzór do pobrania poniżej),
2. Wniosek w sprawie rozłożenia na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej (wzór do pobrania poniżej),
3. Wniosek w sprawie umorzenia zaległości podatkowej (wzór do pobrania poniżej).
V. Termin realizacji:
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku w formie decyzji
VI. Tryb odwoławczy
Odwołanie przysługuje do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Bierunia, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia
VII. Opłaty
Brak
VIII. Miejsce składania wniosku:
Kancelaria ogólna Urzędu Miejskiego w Bieruniu
IX. Uwagi:
Brak
X. Załączniki
1. W przypadku, gdy podatnik jest przedsiębiorcą a wnioskowana pomoc jest pomocą de minimis należy dołączyć zaświadczenia lub oświadczenia oraz informacje, o których mowa w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - (tj Dz. U. z 2018 r., poz. 362),
2. Zaświadczenie o dochodach podatnika (współmałżonka i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym),
3. Kopie deklaracji podatkowych PIT opatrzone datownikiem z urzędu skarbowego,
4. Zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy,
5. Potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypis ze szpitala, kopie rachunków za leki itp.),
6. Potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów wpłat),
7. Udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkania,
8. Kopie ewentualnych umów w sprawie spłaty zaciągniętych kredytów bankowych,
9. Inne dokumenty składane na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania,
10. Wypełniony formularz informacji o stanie majątkowym.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Bieruń
- Pierwsza publikacja
- Bednarczyk Dawid 2013-03-28 10:20
- Aktualizacja publikacji
- Bednarczyk Anna 2024-12-31 11:42
- Wytworzenie publikacji
- Bednarczyk Anna 2024-12-31 11:42
- Zatwierdzenie
- Bednarczyk Anna 2024-12-31 11:42