Wydanie dowodów osobistych - utraconych
KARTA INFORMACYJNA
I. Nazwa sprawy:
Wydanie dowodów osobistych - utraconych
II. Wydział realizujący:
Wydział Spraw Obywatelskich
III. Osoba prowadząca sprawę:
Katarzyna Adamczyk, Ewa Kolny
IV. Podstawa prawna:
art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz.U z 2001 r. Nr 87 poz. 960) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21.11.2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach o wydanie dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (tj. Dz. U. Nr 112, poz.1182 z późn. zm.).
VI. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego. wymagany jest oryginalny druk wniosku dostępny w Urzędzie Miejskim w Bieruniu ul. Rynek 14.
2. Załączniki
- dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm x 4,50 cm,
- odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński,
- odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku - w przypadku zmiany nazwiska.
3. Do wniosku nie dołącza się odpisów skróconych aktu urodzenia lub aktu małżeństwa w przypadku, gdy zostały sporządzone w USC w Bieruniu.
VII. Termin realizacji:
Do 30 dni.
VIII. Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy wydania dowodu osobistego odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w Kancelarii Podawczej lub Ewidencji Ludności Urzędu Miejskiego w Bieruniu.
IX. Opłaty
Brak
X. Miejsce składania wniosku:
Wniosek należy złożyć w pokoju nr 6 parter, segment A.
XI. Uwagi:
1. Fotografia powinna być aktualna, wyraźna, przedstawiająca osobę: bez nakrycia głowy chyba, że osoba nosi nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania, głowa w lewym półprofilu z widocznym lewym uchem, równomiernie oświetlona twarz, osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą osobę w okularach z ciemnymi szkłami lecz w załączeniu zaświadczenie lekarskie.
2. Składanie wniosku i odbiór dowodu musi nastąpić osobiście.
3. Osoby w wieku 13-18 lat ubiegające się o dowód osobisty składają wniosek i odbierają dowód osobisty w obecności swego rodzica lub opiekuna prawnego, który również wniosek podpisuje.
4. W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę.
5. Zwolnienie z opłaty za wydanie dowodu osobistego przysługuje osobom:
- zobowiązanym do wymiany dowodu osobistego z powodu zmiany kodu pocztowego, administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy, numeru domu lub numeru lokalu,
- przebywającym w domach pomocy społecznej lub pobierającym zasiłek stały z pomocy społecznej albo rentę socjalną,
- małoletnim, przebywającym całodobowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii. <
X. Załączniki
Brak
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta Bieruń
- Pierwsza publikacja
- Bednarczyk Dawid 2013-03-28 10:20
- Aktualizacja publikacji
- Bienioszek Grzegorz 2025-03-19 08:12
- Wytworzenie publikacji
- Katarzyna Adamczyk 2025-03-19 08:12
- Zatwierdzenie
- Katarzyna Adamczyk 2025-03-19 08:12