• język migowy
BIP
Grafika BIP

Wydanie dowodów osobistych - utraconych

KARTA INFORMACYJNA

I. Nazwa sprawy:

Wydanie dowodów osobistych - utraconych

II. Wydział realizujący:

Wydział Spraw Obywatelskich

III. Osoba prowadząca sprawę:

Katarzyna Adamczyk, Ewa Kolny

IV. Podstawa prawna:

art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz.U z 2001 r. Nr 87 poz. 960) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21.11.2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach o wydanie dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (tj. Dz. U. Nr 112, poz.1182 z późn. zm.).

VI. Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego. wymagany jest oryginalny druk wniosku dostępny w Urzędzie Miejskim w Bieruniu ul. Rynek 14.
2. Załączniki
      - dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm x 4,50 cm,
      - odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński,
      - odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku - w przypadku zmiany nazwiska.

3. Do wniosku nie dołącza się odpisów skróconych aktu urodzenia lub aktu małżeństwa w przypadku, gdy zostały sporządzone w USC w Bieruniu.

VII. Termin realizacji:

Do 30 dni.

VIII. Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wydania dowodu osobistego odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w Kancelarii Podawczej lub Ewidencji Ludności Urzędu Miejskiego w Bieruniu.

IX. Opłaty

Brak

X. Miejsce składania wniosku:

Wniosek należy złożyć w pokoju nr 6 parter, segment A.

XI. Uwagi:

1. Fotografia powinna być aktualna, wyraźna, przedstawiająca osobę: bez nakrycia głowy chyba, że osoba nosi nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania, głowa w lewym półprofilu z widocznym lewym uchem, równomiernie oświetlona twarz, osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą osobę w okularach z ciemnymi szkłami lecz w załączeniu zaświadczenie lekarskie.
2. Składanie wniosku i odbiór dowodu musi nastąpić osobiście.
3. Osoby w wieku 13-18 lat ubiegające się o dowód osobisty składają wniosek i odbierają dowód osobisty w obecności swego rodzica lub opiekuna prawnego, który również wniosek podpisuje.
4. W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym, należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę.
5. Zwolnienie z opłaty za wydanie dowodu osobistego przysługuje osobom:
      - zobowiązanym do wymiany dowodu osobistego z powodu zmiany kodu pocztowego, administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy, numeru domu lub numeru lokalu,
      - przebywającym w domach pomocy społecznej lub pobierającym zasiłek stały z pomocy społecznej albo rentę socjalną,
      - małoletnim, przebywającym całodobowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii. <

X. Załączniki

Brak

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta Bieruń
Pierwsza publikacja
Bednarczyk Dawid 2013-03-28 10:20
Aktualizacja publikacji
Bienioszek Grzegorz 2025-03-19 08:12
Wytworzenie publikacji
Katarzyna Adamczyk 2025-03-19 08:12
Zatwierdzenie
Katarzyna Adamczyk 2025-03-19 08:12
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
0
do góry