Kontrola Nr 3/2012
8 Kwietnia 2013Informacja o przebiegu i efektach kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu - Sekretarz Miasta
1. |
Znak sprawy |
IK.1712.3.2012 |
2. |
Numer protokołu |
3/2012 |
3. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Urząd Miejski w Bieruniu Sekretarz Miasta |
4. |
Adres jednostki kontrolowanej |
43-150 Bieruń, Rynek 14 |
5. |
Temat kontroli |
Delegowanie uprawnień - rejestr wydawanych upoważnień |
6. |
Zakres kontroli |
2011 rok |
7. |
Daty przeprowadzenia kontroli |
24.04-11.05.2012 r. |
8. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
problemowa |
9. |
Metoda przeprowadzonej kontroli |
wyrywkowa |
10. |
Wnioski/zalecenia pokontrolne |
1. Doprowadzić zapisy Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Bieruniu (załącznik nr 1 do Zarządzenia 2. Opracować projekt zarządzenia wewnętrznego regulujący zasady udzielania i rejestracji pełnomocnictw/upoważnień ze wskazaniem: a) osoby zobowiązanej do prowadzenia rejestru, b) ujednoliconego wzorca pełnomocnictwa/upoważnienia zawierającego między innymi: podstawy prawne delegowanego uprawnienia, określenie terminu jego obowiązywania, potwierdzenie podpisem przyjęcia do realizacji, c) rodzaju pełnomocnictw/upoważnień objętych rejestrem.
Zgodnie ze „Standardami kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych" Komunikat Nr 23 Ministra Finansów - należy precyzyjnie określić zakres uprawnień delegowanych poszczególnym osobom zarządzającym lub pracownikom. Zakres delegowanych uprawnień powinien być odpowiedni do wagi podejmowanych decyzji, stopnia ich skomplikowania |