Kontrola Nr 9/2012
8 Kwietnia 2013Informacja o przebiegu i efektach kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu – Straż Miejska.
1. |
Znak sprawy |
IK.1712.9.2012 |
2. |
Numer protokołu |
9/2012 |
3. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Urząd Miejski w Bieruniu Straż Miejska |
4. |
Adres jednostki kontrolowanej |
43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 1 |
5. |
Temat kontroli |
Analiza realizacji zaleceń pokontrolnych sformułowanych po przeprowadzonej kontroli wewnętrznej IK.1712.7.2011 oraz kontrola druków ścisłego zarachowania. |
6. |
Zakres kontroli |
2010 r. do bieżącego dnia kontroli |
7. |
Daty przeprowadzenia kontroli |
15.11. - 19.12.2012 r. z wyłączeniem dni 7 - 11.12.2012 r. |
8. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
problemowa/sprawdzająca |
9. |
Metoda przeprowadzonej kontroli |
wyrywkowa |
10. |
Wnioski/zalecenia pokontrolne |
Zobowiązać Komendanta Straży Miejskiej do:
1. Przestrzegania postanowień zawartych w Zarządzeniu Nr B.0050.9.2013 Burmistrza Miasta Bierunia z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie: wprowadzenia w życie Instrukcji prowadzenia a) art. 68 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, - celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności: zgodności działalności b) komunikatu Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz.Urz. MF Nr 15, poz. 84): - procedury wewnętrzne, instrukcje, wytyczne, dokumenty określające zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników i inne dokumenty wewnętrzne stanowią dokumentację systemu kontroli zarządczej.
2. Monitorowania na bieżąco realizacji zadań w zakresie postepowania mandatowego, stosownie do zapisów: rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 1994 r. w sprawie sposobu dokumentacji i ewidencji grzywien za wykroczenia, ściąganych w postępowaniu mandatowym, oraz organów właściwych w sprawach rozprowadzania i rozliczania bloczków mandatowych (Dz.U. Nr 131, poz. 663 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Finansów
3. Bieżącej współpracy z Naczelnikiem Wydziału Finansowego w zakresie rozliczania mandatów wg dłużników.
Zobowiązać Naczelnika Wydziału Finansowego do:
1. Przestrzegania postanowień zawartych w Zarządzeniu Nr B.0050.9.2013 Burmistrza Miasta Bierunia z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie: wprowadzenia w życie Instrukcji prowadzenia
2. Bieżącej współpracy z Komendantem Straży Miejskiej w zakresie rozliczania
3. Wprowadzenia do „Instrukcji dotyczącej ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania |