SIWZ |
12/06/2020 S113 Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
I.II.III.IV.VI.
Polska-Bieruń: Usługi związane z odpadami
2020/S 113-274362
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta
Adres pocztowy: ul. Rynek 14
Miejscowość: Bieruń
Kod NUTS: PL22 Śląskie
Kod pocztowy: 43-150
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Plewniok
E-mail: zamowienia@um.bierun.pl
Tel.: +48 323242439
Faks: +48 322164777
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bierun.pl
Adres profilu nabywcy: www.bierun.pl
I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bierun.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń.
Numer referencyjny: ZP.271.24.2020
II.1.2)Główny kod CPV
90500000 Usługi związane z odpadami
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, odpadów komunalnych zebranych w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) oraz pozostałe usługi wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Cechą szczególną gminy jest istnienie dwóch skupisk miejskich: Bierunia Starego oraz Bierunia Nowego, oddalonych od siebie około siedem kilometrów.
Uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia zawiera również:
a) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dalej SOPZ) - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ);
b) Wzór umowy - załącznik nr 2 do SIWZ;
c)Wzór formularza kalkulacyjnego - załącznik nr 7 do SIWZ.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
Wartość bez VAT: 11 810 259.55 PLN
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90514000 Usługi recyklingu odpadów
90511000 Usługi wywozu odpadów
90512000 Usługi transportu odpadów
90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000 Usługi gospodarki odpadami
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL22 Śląskie
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Bieruń
II.2.4)Opis zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, odpadów komunalnych zebranych w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) oraz pozostałe usługi wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Cechą szczególną gminy jest istnienie dwóch skupisk miejskich: Bierunia Starego oraz Bierunia Nowego, oddalonych od siebie około siedem kilometrów.
2. Uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia zawiera również:
a) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dalej SOPZ) - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ);
b) wzór umowy - załącznik nr 2 do SIWZ;
c) wzór formularza kalkulacyjnego - załącznik nr 7 do SIWZ.
3. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia. Wymagania w tym zakresie zawiera SOPZ, wzór umowy.
4. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp w kwocie netto do 4 001 878,00 PLN tj. udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamówienia uzupełniającego Wykonawca nie wlicza w kalkulacji cenowej do przedmiotowego zamówienia.
5. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Główny przedmiot:
— 90500000-2 usługi związane z odpadami.
Dodatkowe przedmioty:
— 90514000-3 usługi recyklingu odpadów,
— 90511000-2 usługi wywozu odpadów,
— 90512000-9 usługi transportu odpadów,
— 90513100-7 usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych,
— 90533000-2 usługi gospodarki odpadami.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Emisja spalin / Waga: 36 %
Kryterium jakości - Nazwa: Termin dostarczenia pojemników / Waga: 4 %
Cena - Waga: 60 %
II.2.6)Szacunkowa wartość
Wartość bez VAT: 7 808 381.55 PLN
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/12/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Na podstawie art. 43 ust. 2b pkt 1 i 2 Prawa zamówień publicznych, Zamawiający wyznaczył termin składnia ofert krótszy niż termin określony w art. 43 ust. 2 Prawa zamówień publicznych, nie krótszy jednak niż 15 dni.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
5.1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Z zastrzeżeniem art. 24 ust. 7,8,9,10 oraz ust.11 tej ustawy.
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w niniejszej SIWZ dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
3) zdolności technicznej lub zawodowej.
5.2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:
Zamawiający wymaga, by Wykonawca posiadał wpis do rejestru podmiotów transportujących odpady, o których mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, prowadzonego przez Marszałka Województwa.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. przez konsorcjum) warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej musi spełniać każdy z Wykonawców, który w ramach konsorcjum będzie wykonywał usługę transportu odpadów (tj.Wykonawca/Wykonwcy, którzy wykażą dysponowanie specjalistycznymi jednostkami transportowymi określonymi pkt 5.4. SIWZ).
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał się posiadaniem środków finansowych lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP ogłoszony i obowiązujący w dniu zamieszczenia SIWZ na stronie Zamawiającego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. przez konsorcjum) warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej nastąpi łącznie.
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej sześcioma (6) specjalistycznymi jednostkami transportowymi z zainstalowanymi nadajnikami GPS do systemu monitoringu, w tym:
a.) co najmniej 2 samochody śmieciarki bezpylne o normie min. EURO 4 (poziom emisji spalin silnika) do odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach o pojemności od 120 l do 1100 l -
W tym:
— jeden samochód śmieciarka o maksymalnej pojemności nie większej niż
18 m3, ze względu na występowanie na terenie Bierunia wąskich dróg, umożliwiający wykonanie usługi odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości;
b.) co najmniej 1 samochód śmieciarka bezpylna o normie min. EURO 4 (poziom emisji spalin silnika) z zamontowaną wagą do odbioru popiołów i żużla gromadzonych w pojemnikach pojemności od 120 l do 1 100 l
Lub
Co najmniej 1 samochód śmieciarka bezpylna o normie min. EURO 4 (poziom emisji spalin silnika) z zamontowaną wagą oraz z dzieloną skrzynią załadunkową umożliwiającą odrębny odbiór popiołów i żużla oraz odrębny odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, gromadzonych
W pojemnikach pojemności od 120 l do 1 100 l;
c.) co najmniej 2 samochody o normie min. EURO 4 (poziom emisji spalin silnika) przystosowane do odbioru odpadów komunalnych zebranych selektywnie;
d.) co najmniej 1 samochód o normie min. EURO 4 (poziom emisji spalin silnika) do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. przez konsorcjum) warunek udziału w postępowaniu dotyczący potencjału technicznego Wykonawcy winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo Wykonawcy spełniają go wspólnie (Wykonawcy muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunek udziału w postępowaniu).
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
1. Zmiany treści umowy wymagają pod rygorem nieważności zgody z obu stron, z zachowaniem formy pisemnej. Podstawą dokonania zmiany jest złożenie wniosku w formie pisemnej przez jedną ze Stron wraz z określeniem zmiany, podaniem uzasadnienia.
2. Zmiany postanowień zawartej umowy mogą nastąpić zgodnie z dyspozycją art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie wskazanym w SIWZ (wzór umowy).
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
Procedura przyspieszona
Uzasadnienie:
Zgodnie z art. 43 ust. 2b Prawa zamówień publicznych (dalej Pzp), Zamawiający może wyznaczyć termin składnia ofert krótszy niż termin określony w ust. 2, nie krótszy jednak niż 15 dni, w następujących przypadkach:
1) opublikowania wstępnego ogłoszenia informacyjnego o ile wstępne ogłoszenie informacyjne zawierało wszystkie informacje wymagane dla ogłoszenia o zamówieniu, w zakresie, w jakim były one dostępne w chwili publikacji wstępnego ogłoszenia informacyjnego, i zostało zamieszczone w profilu nabywcy co najmniej 35 dni i nie więcej niż 12 miesięcy przed dniem przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej;
2) jeżeli zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia i skrócenie terminu składania ofert jest uzasadnione. (Z uwagi na ograniczoną ilość znaków w ogłoszeniu, pełna treść uzasadnienia stanowi załącznik do SIWZ).
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE - OJ/S: 2019/S 117-287037
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 26/06/2020
Czas lokalny: 11:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 26/06/2020
Czas lokalny: 12:00
Miejsce:
Oferty zostaną otwarte w budynku Urzędu Miejskiego ul. Rynek 14, 43-150 Bieruń (pokój nr 212 - Sala konferencyjna, II piętro, segment B).
Otwarcie ofert nastąpi przy użyciu aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonane będzie poprzez odszyfrowanie oraz otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 PLN. Pozostałe kwestie związane z wadium określa SIWZ.
2. Podstawy wykluczenia z postępowania: Podstawy wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
3. Kryteria oceny ofert: cena - 60 %, emisja spalin pojazdów - 36 %, termin dostarczenia pojemników - 4 %.
4. Termin związania ofertą: 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
5. Umowa ramowa nie będzie zawierana.
6. Zamawiający zastosuje procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp w kwocie netto do 4 001 878,00 PLN tj. udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamówienia uzupełniającego Wykonawca nie wlicza w kalkulacji cenowej do przedmiotowego zamówienia.
8. Zamawiający, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 12-22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub KRUS albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
4) odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Uwaga: ze względu na ograniczoną ilość znaków tekstowych możliwych do wpisania w poszczególnych polach Ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający informuje, że pełną treść warunków zamówienia, wykazu oświadczeń, dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia; dokładną instrukcję przygotowania i złożenia oferty, listę wymaganych oświadczeń i dokumentów koniecznych do złożenia oferty i inne wymagania" zawiera SIWZ dostępna na stronie internetowej Zamawiającego http://www.bip.bierun.pl
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Terminy wniesienia odwołania:
1) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy zdanie drugie albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia zamieszczenia:
— ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
— Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
3) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 2. wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławcze, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Szczegółowe zapisy dotyczące środków odwoławczych znajdują się w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1843).
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izby Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl/kio
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
09/06/2020 |