• język migowy
BIP
Grafika BIP

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń.

16 Grudnia 2019
Ogłoszenie nr 550274698-N-2019 z dnia 16-12-2019 r.
Bieruń: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie

Informacje dodatkowe: 
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń, Krajowy numer identyfikacyjny 27150489700000, ul. Rynek  14, 43-150  Bieruń, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323 242 400, e-mail zamowienia@um.bierun.pl , faks 322 164 777.
Adres strony internetowej (url): www.bierun.pl
Adres profilu nabywcy: www.bierun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:  Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń.
Numer referencyjny  ZP.271.38.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie

II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Charakterystyka gminy Bieruń: Powierzchnia: 4.049 ha. Ilość osób wg złożonych deklaracji: ok. 17490. Ilość nieruchomości ogółem: około 3645, w tym: w zabudowie jednorodzinnej ok. 3100, w zabudowie wielorodzinnej ok. 105, niezamieszkałe ok. 440. Cechą szczególną gminy jest istnienie dwóch skupisk miejskich: Bierunia Starego oraz Bierunia Nowego, oddalonych od siebie około siedem kilometrów. Ilość odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Bieruń wynosi łącznie ok. 9 600 Mg/rok. Powyższe dane określono na podstawie realizacji zamówienia za okres ubiegły. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dalej SOPZ) zawiera załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ) oraz wzór umowy - stanowiąc również złącznik do SIWZ. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 90500000-2 usługi związane z odpadami Dodatkowe przedmioty : 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
90514000-3,
90511000-2,
90512000-9,
90513100-7,
90533000-2

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie  67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Przesłanka 1: udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług . Zamówienie podstawowe zostało udzielone 28 marca 2018 r. Zamówienie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 planuje się udzielić w grudniu 2019 dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego tj. Konsorcjum Firm: 1) MASTER - Odpady i Energia Sp. z o.o. 43-100 Tychy, ul. Lokalna 11 - Lider Konsorcjum 2) Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o.o. 43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 13 - Uczestnik Konsorcjum 1 3) SUEZ Południe Sp. z o.o. Oddział Bieruń 43-150 Bieruń, ul. Wawelska 33 - Uczestnik Konsorcjum 2 Termin realizacji umowy podstawowej upływa dnia 31.12.2019 r. W dniu 17.09.2019 r. Zamawiający opublikował ogłoszenie w procedurze otwartej na „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń”. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 24.10.2019. Tok postępowania nie gwarantuje zakończenia postępowania i zawarcia umowy z wykonawcą z terminem realizacji od 1.01.2020 r. Zamawiający w zamówieniu podstawowym przewidział możliwość udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp (patrz opis: Przesłanka 3). W związku z powyższym, w celu zapewnienia ciągłości realizacji przedmiotowej usługi Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na wskazanej podstawie prawnej na okres nie krótszy niż do 31.01.2020. Przesłanka 2: zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług Zamówienie z wolej ręki będzie polegało na powtórzeniu wykonania podobnego rodzaju usług jak w zamówieniu podstawowym tj. odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń Przesłanka 3: jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem W ogłoszeniu nr 2018/S 018-037143 z dnia 26.01.2018 (zamówienie podstawowe: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Bieruń) sekcja II.2.4. i sekcja VI.3. zamieszczono informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych. Wskazano, że: 1) Wartość zamówienia 10 080 559,95 PLN, w tym zamówienie podstawowe : 7 776 249,95 PLN + 2 304 310,00 PLN (zamówienie na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamowień publicznych) - sekcja II.2.4. 2) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 67 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w kwocie netto do 2 304 310,00 zł tj. udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem zamówienia oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości”. Przesłanka 4: całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. 1) Wartość zamówienia podstawowego ustalono w dniu 16.01.2018 na kwotę netto: 7 776 249,95 zł. 2) Wartość zamówienia przewidywanego na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustalono w dniu 16.01.2018 do kwoty netto: 2 304 310,00 zł. Całkowitą wartość zamówienia (1+2) określono na kwotę netto: 10 080 559,95 zł Reasumując : Wykazany stan faktyczny i prawny uzasadnia spełnienie przesłanek i udzielenie zamówienia publicznego na wskazanej na wstępie podstawie prawnej.

SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Konsorcjum Firm: 1) MASTER - Odpady i Energia Sp. z o.o. - lider konsorcjum, 2) Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o.o. - Uczestnik 1, 3) SUEZ Południe Sp. z o.o. Oddział Bieruń - Uczestnik 2.,  ,  ul. Lokalna 11,  43-100,  Tychy,  kraj/woj. śląskie

 

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Przetargi
pdf 2019-12-16 Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy_ZP.271.38.2019.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 249
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy_ZP.271.38.2019.pdf 1.07MB zobacz

Drukuj
Liczba odwiedzin
523
do góry